Služba začíná fungovat v lokalitách, kde Liftago působí, například v Praze, Brně, Hradci Králové, nebo Plzni. Kromě DPD se jí účastní další významní hráči v e-commerce jako např. Alza.cz či Datart. Liftago.network však nenahrazuje a nijak nemění standardní služby DPD, které pokrývají DPD kurýři v dodávkách, elektrododávkách, na kolech či pěší formou. Řidiči, kteří spolupracují s platformou Liftago.network, pak budou doručovat zásilky ve vlastních vozech. Liftago.network představuje technologii, která má neustálý přehled o aktuálních volných kapacitách dopravních prostředků zapojených do sítě a v reálném čase je prostřednictvím API umožňuje využít všude tam, kde je třeba. DPD pak stačí pouhých 30 minut od poptání volné kapacity až po přistavení řidiče k depu.
“Myšlenka spolupráce s Liftago.network nás oslovila zejména pro to, že v průběhu roku v přepravě nastávají situace, které není možné s dostatečným předstihem plánovat. Potřebujeme na ně dynamicky a flexibilně reagovat, což nám tato síť umožňuje doslova v řádu desítek minut. Sdílení kapacity s ostatními partnery je navíc nejen zajímavým nápadem, ale i dalším udržitelným projektem. To jako lídr v oblasti udržitelné přepravy velmi vítáme, ” říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD.
Technologie na pozadí nové infrastruktury pracuje tak, aby nabídla každému řidiči tu nejvhodnější aktuálně dostupnou zakázku z blízkého okolí, navíc postavenou na aukčním principu. Chytrá technologie tak v aukcích okamžitě hledá nejvhodnějšího přepravce. V praxi to znamená, že balíček z blízkého e-shopu může putovat zákazníkovi přímo tou nejefektivnější cestou přes dopravce, který je právě za rohem, i když jde zrovna o kurýra potravin.
Zdroj: Rubikon PR