Velkopopovický pivovar prochází modernizací, Kozel bude zrát a kvasit v nových tancích.

10.08.2022 | Článek dne

„Po zhruba padesáti letech nahrazujeme stávající tanky umístěné ve sklepích, které se manuálně a velmi obtížně udržují, novými moderními cylindrokonickými tanky. V rámci inovace pivovaru jsme pořídili celkem 14 kvasných a ležáckých tanků a jeden tank na kvasnice. Každý z nich váží bezmála 20 tun, je dlouhý 18 metrů a má objem 3300 hektolitrů, to znamená 660 tisíc piv. Prvních šest tanků jsme zapojili do výroby v červnu, dalších osm jsme zprovoznili v průběhu července,“ říká Václav Šimek, manažer Velkopopovického pivovaru.

Výrobcem cylindrokonických tanků je německá společnost Ziemann Holvrieka. Z výrobního závodu putovaly začátkem roku nejprve po moři a poté po Labi do přístavu v Mělníku. Odtud je pak do Velkých Popovic v březnu přivezla nákladní auta, kde tanky zapojila a zprovoznila česká firma Denwel.

Není to ale jediná letošní novinka ve velkopopovickém pivovaru. Ten zároveň modernizuje stáčecí linku na vratné lahve. První etapu dokončil letos v květnu, když renovoval skelet budovy i podlahu a instaloval například novou myčku lahví, plnič, pastér a lepičku etiket. Kompletní inovace lahvové linky bude dokončena v příštím roce, díky čemuž bude schopna dosahovat kapacity 50 tisíc lahví za hodinu.

„Vratné lahve jsou naším nejprodávanějším obalem, zájem lidí o ně roste, zvláště poté, co jsme loni kompletně ukončili stáčení piva do PET lahví. Popovická linka je nepřetržitě v provozu od roku 1992, zaslouží si tedy nejen modernizaci, ale i rozšíření kapacity, abychom byli i v budoucnu schopní dodávat milovníkům Kozla jejich oblíbené pivo,“ dodává Václav Šimek. Úplného dokončení se linka dočká v roce 2023 a celkově jde o investici přesahující 415 milionů korun.

 

Zdroj: Svengali Communications

Dopravní rok 2023: rekordní rozestavěnost silnic a dálnic, rekordní dopravní rozpočet a digitalizace

Ministr dopravy Martin Kupka představil priority resortu pro letošní rok. Aktuálně je ve výstavbě rekordních 241,3 kilometrů dálnic a silnic I. třídy s výhledem otevření převážně v letech 2023 a 2024. Dále zjednodušujeme lidem komunikaci s úřady a přístup k informacím v dopravní oblasti, přibydou i další funkce Portálu dopravy, navrhli jsme zpřehlednění bodového systému a chystáme se na zrušení velkých techničáků od počátku roku 2024.

Ředitelem logistiky společnosti PST CLC Mitsui-Soko se stal Petr Kotora

Novým ředitelem logistiky společnosti PST CLC Mitsui-Soko byl od 1. ledna 2023 jmenován Petr Kotora. Tuto funkci převzal po Jiřím Bradnovi, který se v loňském roce stal obchodním ředitelem a je také místopředsedou představenstva společnosti PST CLC Mitsui-Soko.