Šanghajský přístav několik týdnů kvůli rozšíření onemocněn covid-19 fungoval ve velmi omezeném režimu. „Nebylo tam možné provádět v podstatě jakékoliv logistické operace, například vyzvedávat a doručovat zásilky, byly uzavřeny i sklady,“ říká Jan Bláha, ředitel přeprav společnosti PST CLC. Dodal, že lockdown v oblasti Šanghaje začal 12. 3. a rozvolnění restrikcí startovalo 6. 6., což se zásadním způsobem projevilo v dodavatelsko-odběratelském řetězci.
Nešlo o první oblast, která byla v Číně zcela uzavřena, nicméně zatímco dřívější omezení byla krátkodobá, oblast Šanghaje zaznamenala dlouhodobý lockdown. „Ze Šanghaje jsme pravidelně vypravovali sběrné kontejnery, což v době lockdownu nebylo možné. Zákazníkům kvůli tomu chyběl materiál, polotovary a podobně. Klienti se na nás obraceli s požadavky na to, abychom našli alternativní cesty, jak zboží dostat do České republiky. Část přeprav byla tedy realizována přes přístav Ningbo. Zpočátku jsme naráželi na restrikce u řidičů při přechodech do určitých oblastí, kdy následovaly jejich karantény,“ uvedl Jan Bláha. Doplňuje, že další alternativou byla přeprava po železnici. To vše mělo vliv na zdržení zásilek.
Doplňme, že s cílem urychlit restart ekonomiky a podpořit společnosti, které uzávěra zasáhla, vydala vláda města Šanghaj různá opatření. Podrobnější aktuální informace najdete zde a zde.
Zdroj: PN média