Na vývoji inovativních inteligentních sledovacích zařízení (Smart Tracking Devices – STD) pro použití ve výměnných nástavbách Dachser spolupracoval s Deutsche Telekom a dalšími technologickými společnostmi. Tato zařízení se skládají z energeticky úspoých energetických modulů podporovaných soláími články, z modeí satelitní technologie pro určování polohy (GPS, Galileo) a bezdrátových modulů založených na nových sítích 5G/LPWAN (LTE-M). Zabezpečena jsou pomocí dalších bezdrátových standardů. Jsou zkonstruována tak, aby vydržela bez údržby 12 let, tedy po celou dobu životnosti výměnné nástavby.
Centrální platforma zpracovává a zobrazuje údaje o poloze dálkových přeprav sběé služby v reálném čase v celkem pěti telematických panelech. Ty umožňují sledovat přepravu a zobrazovat přesnou polohu sledovaných vozidel nebo přepravních jednotek v reálném čase. Pobočkám a zákazníkům to umožňuje detailní výpočet očekávaného času příjezdu ((ETA) každé přepravy, což usnadňuje plánování manipulace zásilek v překládkových terminálech a plánování přeprav na poslední míli. Kromě toho tabule vizualizují možnosti dodatečného a zpětného vytížení vozidel, což přispívá k ještě lepší spolupráci mezi Dachser pobočkami. Tabule také poskytují informace o nadcházejících servisních termínech přepravních jednotek. Během několika příštích měsíců začne systém zobrazovat také GPS data z charterových (celovozových) přeprav, které zpravidla nejsou realizovány vlastními přepravními prostředky společnosti, a to prostřednictvím speciálně vyvinuté aplikace pro řidiče.
„Kombinací dat v reálném čase a vizualizace jsme udělali rozhodující krok vpřed ve sledování a řízení zásilek v naší síti sběé služby,“ říká Alexander Tonn, COO Road Logistics skupiny Dachser, a dodává, „pomůže našim zaměstnancům při plánování kapacit, zvýší optimální využití přepravních kapacit a efektivitu manipulace na překládkových terminálech. Z této inovace těží především naši zákazníci, protože nám to umožní dodávat kvalitu, kterou od Dachseru očekávají, a to i přes stále častější nedostatek volných přepravních kapacit.“
Z DACHSER Enterprise Lab uvedeno do praxe
Dospět k nákladově efektivnímu a spolehlivému sledování výměnných nástaveb, které nejsou připojeny ke zdroji napájení nebo nákladnímu automobilu, vyžadovalo hodně práce v oblasti výzkumu a vývoje. „Společně jsme v DACHSER Enterprise Lab a Fraunhoferově Institutu IML začali zkoumat technologie LPWAN, hned jak byly dostupné,“ říká Stefan Hohm, Chief Development Officer skupiny Dachser, a doplňuje, „spolu s Deutsche Telekom se nám pak podařilo připravit inovaci pro praktické použití a vytvořit pro naši síť sběé služby skutečnou přidanou hodnotu.“
Zdroj: Industrion Boutique