Dachser využívá telematiku pro sledování zásilek ve sběé službě

04.11.2022 | Článek dne

Mezinárodní logistický provider Dachser spustil sledování výměnných nástaveb přes GPS pomocí technologie 5G/LPWAN a telematických systémů. Od začátku roku vybavil Dachser 8 500 výměnných nástaveb, které používá pro přepravu zboží na dlouhé vzdálenosti mezi svými evropskými pobočkami, inteligentními sledovacími zařízeními. Jednotlivé výměnné nástavby lze tedy sledovat v reálném čase a pomocí inteetu věcí přesně kalkulovat časy příjezdu. Nyní Dachser spustil i centrální platformu pro vizualizaci a analýzu všech těchto údajů o poloze přepravních jednotek – včetně údajů z návěsů a tahačů – a „páruje“ je s údaji o zásilkách ve svém systému pro řízení přepravy (TMS). Z této inovace, která přispívá k větší transparentnosti dodavatelského řetězce, těží především zákazníci společnosti Dachser.

Na vývoji inovativních inteligentních sledovacích zařízení (Smart Tracking Devices – STD) pro použití ve výměnných nástavbách Dachser spolupracoval s Deutsche Telekom a dalšími technologickými společnostmi. Tato zařízení se skládají z energeticky úspoých energetických modulů podporovaných soláími články, z modeí satelitní technologie pro určování polohy (GPS, Galileo) a bezdrátových modulů založených na nových sítích 5G/LPWAN (LTE-M). Zabezpečena jsou pomocí dalších bezdrátových standardů. Jsou zkonstruována tak, aby vydržela bez údržby 12 let, tedy po celou dobu životnosti výměnné nástavby.

Centrální platforma zpracovává a zobrazuje údaje o poloze dálkových přeprav sběé služby v reálném čase v celkem pěti telematických panelech. Ty umožňují sledovat přepravu a zobrazovat přesnou polohu sledovaných vozidel nebo přepravních jednotek v reálném čase. Pobočkám a zákazníkům to umožňuje detailní výpočet očekávaného času příjezdu ((ETA) každé přepravy, což usnadňuje plánování manipulace zásilek v překládkových terminálech a plánování přeprav na poslední míli. Kromě toho tabule vizualizují možnosti dodatečného a zpětného vytížení vozidel, což přispívá k ještě lepší spolupráci mezi Dachser pobočkami. Tabule také poskytují informace o nadcházejících servisních termínech přepravních jednotek. Během několika příštích měsíců začne systém zobrazovat také GPS data z charterových (celovozových) přeprav, které zpravidla nejsou realizovány vlastními přepravními prostředky společnosti, a to prostřednictvím speciálně vyvinuté aplikace pro řidiče.

Kombinací dat v reálném čase a vizualizace jsme udělali rozhodující krok vpřed ve sledování a řízení zásilek v naší síti sběé služby,“ říká Alexander Tonn, COO Road Logistics skupiny Dachser, a dodává, „pomůže našim zaměstnancům při plánování kapacit, zvýší optimální využití přepravních kapacit a efektivitu manipulace na překládkových terminálech. Z této inovace těží především naši zákazníci, protože nám to umožní dodávat kvalitu, kterou od Dachseru očekávají, a to i přes stále častější nedostatek volných přepravních kapacit.

Z DACHSER Enterprise Lab uvedeno do praxe

Dospět k nákladově efektivnímu a spolehlivému sledování výměnných nástaveb, které nejsou připojeny ke zdroji napájení nebo nákladnímu automobilu, vyžadovalo hodně práce v oblasti výzkumu a vývoje. „Společně jsme v DACHSER Enterprise Lab a Fraunhoferově Institutu IML začali zkoumat technologie LPWAN, hned jak byly dostupné,“ říká Stefan Hohm, Chief Development Officer skupiny Dachser, a doplňuje, „spolu s Deutsche Telekom se nám pak podařilo připravit inovaci pro praktické použití a vytvořit pro naši síť sběé služby skutečnou přidanou hodnotu.“

 

Zdroj: Industrion Boutique

Dopravní rok 2023: rekordní rozestavěnost silnic a dálnic, rekordní dopravní rozpočet a digitalizace

Ministr dopravy Martin Kupka představil priority resortu pro letošní rok. Aktuálně je ve výstavbě rekordních 241,3 kilometrů dálnic a silnic I. třídy s výhledem otevření převážně v letech 2023 a 2024. Dále zjednodušujeme lidem komunikaci s úřady a přístup k informacím v dopravní oblasti, přibydou i další funkce Portálu dopravy, navrhli jsme zpřehlednění bodového systému a chystáme se na zrušení velkých techničáků od počátku roku 2024.

Ředitelem logistiky společnosti PST CLC Mitsui-Soko se stal Petr Kotora

Novým ředitelem logistiky společnosti PST CLC Mitsui-Soko byl od 1. ledna 2023 jmenován Petr Kotora. Tuto funkci převzal po Jiřím Bradnovi, který se v loňském roce stal obchodním ředitelem a je také místopředsedou představenstva společnosti PST CLC Mitsui-Soko.