Gebrüder Weiss úspěšně otestoval vodíkový nákladní vůz v Česku

10.10.2022 | Článek dne

Společnost Gebrüder Weiss realizovala v polovině září jako první logistická firma v České republice pilotní rozvoz zásilek nákladním vozem na vodíkový pohon Hyundai XCIENT Fuel Cell, který již druhým rokem využívá v běžném provozu ve Švýcarsku. V rámci testovacího provozu doručila zboží několika obchodním partnerům v Praze a okolí. „V nehlučné a bezemisní technologii vidíme budoucnost mobility, a to především v přepravě na delší vzdálenosti,“ vysvětluje Jan Kodada, obchodní a marketingový ředitel Gebrüder Weiss a dodává, že se vůz plně osvědčil i v našich podmínkách.

Vodíkové nákladní vozy jsou přínosem hlavně v místech, kde je potřeba tichý provoz a nulové emise, tedy v městských aglomeracích nebo ve veřejné dopravě. Výhodou oproti klasickým elektromobilům je značně rychlejší doplnění paliva, delší dojezdová vzdálenost a bezproblémový provoz i při nízkých venkovních teplotách. Roční provoz tohoto vodíkového nákladního auta ušetří až 80 tun CO2.

Během 4 dnů v České republice rozvezl vodíkový nákladní vůz společnosti Gebrüder Weiss různorodé zboží několika obchodním partnerům. Najel přibližně 1 500 km a v průběhu celého testovacího provozu 3x doplnil palivo na čerpací stanici v Neratovicích.

„Hlavní přínosy využití vodíkového pohonu v České republice momentálně spatřujeme především v přepravě na větší vzdálenosti. Je však zapotřebí vybudování dostatečné infrastruktury plně veřejných čerpacích stanic,“ doplňuje Jan Kodada.

 

Zdroj: Gebrüder Weiss

Dopravní rok 2023: rekordní rozestavěnost silnic a dálnic, rekordní dopravní rozpočet a digitalizace

Ministr dopravy Martin Kupka představil priority resortu pro letošní rok. Aktuálně je ve výstavbě rekordních 241,3 kilometrů dálnic a silnic I. třídy s výhledem otevření převážně v letech 2023 a 2024. Dále zjednodušujeme lidem komunikaci s úřady a přístup k informacím v dopravní oblasti, přibydou i další funkce Portálu dopravy, navrhli jsme zpřehlednění bodového systému a chystáme se na zrušení velkých techničáků od počátku roku 2024.

Ředitelem logistiky společnosti PST CLC Mitsui-Soko se stal Petr Kotora

Novým ředitelem logistiky společnosti PST CLC Mitsui-Soko byl od 1. ledna 2023 jmenován Petr Kotora. Tuto funkci převzal po Jiřím Bradnovi, který se v loňském roce stal obchodním ředitelem a je také místopředsedou představenstva společnosti PST CLC Mitsui-Soko.