Systém Tasha od SolverTechu optimalizuje dopravu v Magna Exteriors

03.10.2022 | Článek dne

Liberecký závod společnosti Magna Exteriors (Bohemia) se rozhodl optimalizovat dopravu, konkrétně maximalizovat efektivitu v rámci plánování svozu výrobních dílů. Z toho důvodu firma v předloňském roce začala využívat software Tasha od společnosti SolverTech. Dva roky provozu potvrdily, že se jednalo o krok správným směrem. Díky implementaci Tashi firma ušetřila zhruba 26 procent dopravních nákladů.

Tasha je úspěšný český software pro plánování dopravy a optimalizaci tras rozvozů, svozů, převozů a jejich kombinací (next day delivery). „Tasha na základě zadaných parametrů propočítává délky tras, transportní časy a náklady na přepravy. Vše optimalizuje tak, aby byly přepravy co nejefektivnější. Úspory jsme díky software Tasha zaznamenali hned po jeho zavedení,“ popisuje Jiří Šťastný, specialista logistických projektů libereckého závodu společnosti Magna Exteriors (Bohemia).

Software Tasha tedy v Magna Exteriors (Bohemia) v Liberci splnil očekávání. „Vyrábíme různé plastové komponenty do vozidel, například nárazníky, přístrojové schránky a podobně. K výrobě potřebujeme od našich dodavatelů řadu dalšího materiálu, jde například o krytky, odrazky, šroubky atd. Tyto materiály svážíme od různých dodavatelů. Našim zájmem je, abychom materiál pro výrobu sváželi co nejméně auty, co nejplnějšími auty a za co nejnižší náklady. Právě v tom nám Tasha výrazně pomáhá a firma díky tomu šetří,“ konstatuje Jiří Šťastný. Doplnil, že Tasha v Magna Exteriors (Bohemia) v Liberci optimalizuje přibližně 40 až 60 tras týdně.

Původně bylo plánování svozu výrobních dílů děláno manuálně. „Při manuálním sestavování se velmi obtížně řeší controlling – nikdo neví, zda je plán dobrý, jestli je nákladově efektivní a zda jsou vytížena auta tím správným způsobem. Software Tasha nastaví vše maximálně optimálně, obsahuje i KPI modul, takže firma má k dispozici přehledný monitoring,“ uvádí Roman Bartolšic, projektový manažer společnosti SolverTech. Řekl dále, že manuální plánování tras je v praxi sice možné a běžné, ale úspory a přesný reporting přináší jedině softwarové řešení. Chybovost manuálního plánování roste s počtem aut a tras. Jak Roman Bartolšic dodal, Tasha firmám přináší snížení dopravních nákladů, lepší přehled o stavu dopravy, okamžitou analýzu rentability položek, zakázek, zákazníků, tras a vozidel v čase, dále zvýšení kapacity dispečinku a maximalizaci jeho výkonu a spolehlivosti.

 

Zdroj: Ogilvy

Dopravní rok 2023: rekordní rozestavěnost silnic a dálnic, rekordní dopravní rozpočet a digitalizace

Ministr dopravy Martin Kupka představil priority resortu pro letošní rok. Aktuálně je ve výstavbě rekordních 241,3 kilometrů dálnic a silnic I. třídy s výhledem otevření převážně v letech 2023 a 2024. Dále zjednodušujeme lidem komunikaci s úřady a přístup k informacím v dopravní oblasti, přibydou i další funkce Portálu dopravy, navrhli jsme zpřehlednění bodového systému a chystáme se na zrušení velkých techničáků od počátku roku 2024.

Ředitelem logistiky společnosti PST CLC Mitsui-Soko se stal Petr Kotora

Novým ředitelem logistiky společnosti PST CLC Mitsui-Soko byl od 1. ledna 2023 jmenován Petr Kotora. Tuto funkci převzal po Jiřím Bradnovi, který se v loňském roce stal obchodním ředitelem a je také místopředsedou představenstva společnosti PST CLC Mitsui-Soko.