Česko-saské přístavy rozvíjí dopravní infrastrukturu svých veřejných přístavů s podporou SFDI

31.10.2022 | Článek dne

Dne 18.10.2022 byl ve Veřejném přístavu Lovosice – Prosmyky slavnostně zahájen provoz na nově rozšířeném vlečkovém  kolejišti. Po dlouhých letech se tak podařilo najít cestu k investičnímu rozvoji a modeizaci infrastruktury veřejných přístavů, a to díky podpoře státu v programu MD ČR na „Modeizaci a výstavbu vnitrozemských přístavů pro nákladní dopravu v ČR – přístavní infrastruktura“. Tímto se tak pomalu daří naplnit filosofii veřejně prospěšného začlenění těchto multimodálních překladních center do logistických přepravních řetězců. Je to i žádoucí naplnění nezbytných předpokladů pro vytváření prozákaznicky vstřícného prostředí těchto center.

Firma Česko-saské přístavy s.r.o. se účastnila tohoto dotačního programu dvěma svými projekty. První projekt byl na modeizaci infrastruktury veřejného přístavu Lovosice-Prosmyky a druhý na modeizaci infrastruktury veřejného přístavu Děčín-Loubí.

Příprava projektů však  byla náročnější než vlastní realizace. Bylo to hlavně čekání na vhodné nastavení dotačního programu. Pokročilejší fáze trvala více než 5 let,  ale je pozitivní,  že na všech stranách od projekce přes stavební úřady, ministerstvo dopravy  až po finální SFDI  byla znát snaha pomoci a  dotáhnout projekty k úspěšné realizaci.

V přístavu Lovosice – Prosmyky byla vybudována nová vlečková manipulační kolej s obslužnou komunikací a nová přístavní komunikace, která propojila srdce přístavu s částí terminál. Zvýšení dopravní kapacity kolejí vlečky o 50 {148fd986778f74d9800c45b23c416272b13d8db1bbb1b9403265a28fe7c2e05c},  které projekt přinesl, se kladně projevilo již v rámci zkušebního provozu. Došlo zde k výraznému posunu v kvalitě dopravní spolupráce v rámci přetíženého lovosického železničního uzlu, zejména pak při vlakotvorbě na přípravných kolejích ve stanici.  

Modeizace infrastruktury v Prosmykách znamená další velmi významný  počin, kterým je pokračující revitalizace zdejšího Brownfieldu po bývalém překladišti energetického uhlí. Součástí byla i modeizace a rekonstrukce elektrizační soustavy trafostanice 22kV a vybudování nového veřejného osvětlení areálu. Na straně VN byly vyměněny odpojovače a odpínače VN . Na straně NN pak rozvody včetně rozvaděčů NN. Na osvětlovacích věžích byla doplněna nízkoenergetická svítidla. Je to opět výrazný krok správným směrem od Brownfieldu k modeímu logistickému  uzlu.

V přístavu Děčín – Loubí, který je součástí hlavní sítě TEN-T, byly revitalizovány manipulační koleje a komunikace, zmodeizována elektrizační soustava, do trafostanice byla osazena nová trafa a proběhla částečná modeizace venkovního osvětlení. Veřejný přístav Děčín – Loubí má  výrazný potenciál, který svou dispozicí může významně přispět k řešení logistických úloh v přeshraničních přepravách.

K tomu, že se celá tato investiční akce podařila zrealizovat, patří také velký dík generálnímu dodavateli, kterým byla firma N+N Konstrukce a stavby Litoměřice,  která koleje a komunikace v našem přístavu  postavila, navzdory  složitému období krizí a cenových turbulencí.

 

Zdroj: Česko-saské přístavy

Toyota začíná nový rok výhodnějšími cenami většiny svých modelů

Od pondělí 9. ledna lze pořídit modely Toyota Aygo X, Yaris, Yaris Cross, Corolla sedan (benzín), Corolla Cross, C-HR a RAV4 s výrazným cenovým zvýhodněním. Při nákupu nového auta je možné ušetřit až 130 tisíc korun. Bonus za výkup stávajícího vozu dosahuje 20 až 45 000 Kč. Modely Toyota C-HR, Corolla sedan (benzín), Corolla Cross a RAV4 (benzín) jsou okamžitě dostupné skladem. Toyota zákazníkům také nabídne výhodné financování s operativním leasingem KINTO One.

Panattoni na části pozemků po Poldi Kladno postaví moderní průmyslový areál

Panattoni Business Park Kladno vznikne na části pozemků po Poldi Kladno, která se historicky proslavila výrobou a zpracováním oceli. Brownfield se po mnoha letech chátrání dočká revitalizace na environmentálně udržitelné průmyslové haly s nejmodernějšími technologiemi, již zajistí industriální stavitel Panattoni.