Česko-saské přístavy rozvíjí dopravní infrastrukturu svých veřejných přístavů s podporou SFDI

31.10.2022 | Článek dne

Dne 18.10.2022 byl ve Veřejném přístavu Lovosice – Prosmyky slavnostně zahájen provoz na nově rozšířeném vlečkovém  kolejišti. Po dlouhých letech se tak podařilo najít cestu k investičnímu rozvoji a modeizaci infrastruktury veřejných přístavů, a to díky podpoře státu v programu MD ČR na „Modeizaci a výstavbu vnitrozemských přístavů pro nákladní dopravu v ČR – přístavní infrastruktura“. Tímto se tak pomalu daří naplnit filosofii veřejně prospěšného začlenění těchto multimodálních překladních center do logistických přepravních řetězců. Je to i žádoucí naplnění nezbytných předpokladů pro vytváření prozákaznicky vstřícného prostředí těchto center.

Firma Česko-saské přístavy s.r.o. se účastnila tohoto dotačního programu dvěma svými projekty. První projekt byl na modeizaci infrastruktury veřejného přístavu Lovosice-Prosmyky a druhý na modeizaci infrastruktury veřejného přístavu Děčín-Loubí.

Příprava projektů však  byla náročnější než vlastní realizace. Bylo to hlavně čekání na vhodné nastavení dotačního programu. Pokročilejší fáze trvala více než 5 let,  ale je pozitivní,  že na všech stranách od projekce přes stavební úřady, ministerstvo dopravy  až po finální SFDI  byla znát snaha pomoci a  dotáhnout projekty k úspěšné realizaci.

V přístavu Lovosice – Prosmyky byla vybudována nová vlečková manipulační kolej s obslužnou komunikací a nová přístavní komunikace, která propojila srdce přístavu s částí terminál. Zvýšení dopravní kapacity kolejí vlečky o 50 {148fd986778f74d9800c45b23c416272b13d8db1bbb1b9403265a28fe7c2e05c},  které projekt přinesl, se kladně projevilo již v rámci zkušebního provozu. Došlo zde k výraznému posunu v kvalitě dopravní spolupráce v rámci přetíženého lovosického železničního uzlu, zejména pak při vlakotvorbě na přípravných kolejích ve stanici.  

Modeizace infrastruktury v Prosmykách znamená další velmi významný  počin, kterým je pokračující revitalizace zdejšího Brownfieldu po bývalém překladišti energetického uhlí. Součástí byla i modeizace a rekonstrukce elektrizační soustavy trafostanice 22kV a vybudování nového veřejného osvětlení areálu. Na straně VN byly vyměněny odpojovače a odpínače VN . Na straně NN pak rozvody včetně rozvaděčů NN. Na osvětlovacích věžích byla doplněna nízkoenergetická svítidla. Je to opět výrazný krok správným směrem od Brownfieldu k modeímu logistickému  uzlu.

V přístavu Děčín – Loubí, který je součástí hlavní sítě TEN-T, byly revitalizovány manipulační koleje a komunikace, zmodeizována elektrizační soustava, do trafostanice byla osazena nová trafa a proběhla částečná modeizace venkovního osvětlení. Veřejný přístav Děčín – Loubí má  výrazný potenciál, který svou dispozicí může významně přispět k řešení logistických úloh v přeshraničních přepravách.

K tomu, že se celá tato investiční akce podařila zrealizovat, patří také velký dík generálnímu dodavateli, kterým byla firma N+N Konstrukce a stavby Litoměřice,  která koleje a komunikace v našem přístavu  postavila, navzdory  složitému období krizí a cenových turbulencí.

 

Zdroj: Česko-saské přístavy

Dopravní rok 2023: rekordní rozestavěnost silnic a dálnic, rekordní dopravní rozpočet a digitalizace

Ministr dopravy Martin Kupka představil priority resortu pro letošní rok. Aktuálně je ve výstavbě rekordních 241,3 kilometrů dálnic a silnic I. třídy s výhledem otevření převážně v letech 2023 a 2024. Dále zjednodušujeme lidem komunikaci s úřady a přístup k informacím v dopravní oblasti, přibydou i další funkce Portálu dopravy, navrhli jsme zpřehlednění bodového systému a chystáme se na zrušení velkých techničáků od počátku roku 2024.

Ředitelem logistiky společnosti PST CLC Mitsui-Soko se stal Petr Kotora

Novým ředitelem logistiky společnosti PST CLC Mitsui-Soko byl od 1. ledna 2023 jmenován Petr Kotora. Tuto funkci převzal po Jiřím Bradnovi, který se v loňském roce stal obchodním ředitelem a je také místopředsedou představenstva společnosti PST CLC Mitsui-Soko.