Firma Continental automatizovala čtení kódů na paletách pomocí řešení ZetesMedea ImageID

08.11.2022 | Článek dne

Společnost Continental v rámci své strategie Industry 4.0 vybrala řešení ZetesMedea ImageID pro automatizaci příjmu zboží ve dvou závodech: Ingolstadt a Groß-Rohrheim. Díky tomuto řešení pro sklady a logistiku založenému na kamerové technologii firma Continental zvýšila produktivitu, přesnost a transparentnost každodenního provozu. Další kamerové brány ImageID budou použity v závodech USA a v Litvě.

Zvýšení produktivity o 20 až 25 procent

Firma Continental dříve prováděla příjem zboží pomocí ručních skenerů, což vyžadovalo velké úsilí a trvalo několik minut na jednu paletu. Pro zrychlení provozu a zvýšení produktivity a přesnosti použila systém pro sklady a logistiku ZetesMedea a brány ImageID. Jeden z pilotních závodů firmy Continental se nachází v Ingolstadtu. Denně sem dorazí velké množství palet, na každé paletě je naskládáno až 60 krabic. Každá krabice má štítek s 2D čárovým kódem, který je třeba načíst a porovnat s informacemi v systému SAP.

 

Snadno použitelné rozhraní

Při příjmu zboží jsou palety přepraveny z kamionu k bráně ImageID. Kamery Zetes ImageID jsou nainstalovány na stojanech po obou stranách dveří, které oddělují prostor příjmu zboží a sklad.
Mezi další komponenty patří semafor a mobilní pracovní stanice s mobilním skenerem, tiskáou štítků a monitorem. Na monitoru funguje snadno ovladatelné webové uživatelské rozhraní ZetesMedea (Web UI).

 

Porovnání s údaji v systému SAP v reálném čase

Proces skenování, který trvá jen několik sekund, začíná ve chvíli, kdy obsluha vysokozdvižného vozíku umístí paletu mezi dvě kamery. Během procesu skenování řešení ZetesMedea nejen načítá údaje ze štítků, ale také je v reálném čase porovnává s příchozími dodávkami v systému SAP. Pokud je vše v pořádku, na semaforu se rozsvítí zelená a Zetes ImageID otevře dveře. Tiskáa štítků pak automaticky vygeneruje souhný štítek s údaji SAP.

Pokud jednotlivé čárové kódy nebyly během procesu skenování rozpoznány, protože byly například poškozeny nebo zakryty, je zaměstnanec okamžitě informován prostřednictvím světelné signalizace a také ve webovém uživatelském rozhraní (WEB UI). V těchto případech dostane obsluha vizuální upozoění a může pak cíleně a bez zdlouhavého hledání zadat chybějící informace pomocí ručního skeneru. Po dokončení tohoto procesu lze zahájit proces zaskladnění. „Díky této technologii můžeme při příjmu zboží pracovat rychleji a kvalitněji,“ říká Andreas Dinzinger, vedoucí oddělení SCM Warehouse and Shipping v závodu Ingolstadt. Očekává se, že doba návratnosti investice bude kratší než dva roky.

 

Různé procesy

U druhé instalace brány ImageID v závodu v Groß-Rohrheimu (Jižní Hesensko) očekává společnost Continental ještě kratší dobu návratnosti. Společnost Continental zde provozuje centrální logistické centrum náhradních dílů pro osobní vozidla o rozloze 34 000 metrů čtverečních. Na rozdíl od Ingolstadtu se v Groß-Rohrheimu skenují 1D čárové kódy (místo 2D). Dalším rozdílem je snímací vzdálenost mezi paletou a kamerou. To ale není problém, protože řešení ZetesMedea a brána ImageID jsou schopny snímat všechny čárové kódy v rozsahu definovaném uživatelem. V praxi to znamená, že snímaná oblast může mít velikost několika metrů čtverečních, což poskytuje vysokou flexibilitu.

 

Zdroj: Zetes

Dopravní rok 2023: rekordní rozestavěnost silnic a dálnic, rekordní dopravní rozpočet a digitalizace

Ministr dopravy Martin Kupka představil priority resortu pro letošní rok. Aktuálně je ve výstavbě rekordních 241,3 kilometrů dálnic a silnic I. třídy s výhledem otevření převážně v letech 2023 a 2024. Dále zjednodušujeme lidem komunikaci s úřady a přístup k informacím v dopravní oblasti, přibydou i další funkce Portálu dopravy, navrhli jsme zpřehlednění bodového systému a chystáme se na zrušení velkých techničáků od počátku roku 2024.

Ředitelem logistiky společnosti PST CLC Mitsui-Soko se stal Petr Kotora

Novým ředitelem logistiky společnosti PST CLC Mitsui-Soko byl od 1. ledna 2023 jmenován Petr Kotora. Tuto funkci převzal po Jiřím Bradnovi, který se v loňském roce stal obchodním ředitelem a je také místopředsedou představenstva společnosti PST CLC Mitsui-Soko.