Na cestě ke světové premiéře: první představení nového sedanu VW ID.7 s digitálním maskováním

09.01.2023 | Článek dne

Jeviště je připraveno pro ID.7! Na veletrhu CES (Consumer Electronics Show) v Las Vegas mezi 5. a 8. lednem 2023 představil Volkswagen Group of America svůj první plně elektrický sedan založený na modulární elektrické platformě (MEB). Model byl oděn do chytré kamufláže, která využívá unikátní technologii a vícevrstvé lakování k vytvoření světelných efektů na částech vozidla. Jedná se o interaktivní funkci, která symbolizuje další krok v digitalizaci budoucího vlajkového modelu rodiny ID.

Koncept vozidla AERO, které bylo původně představeno v Číně, již nabídlo první pohled na nový model, který ztělesňuje koncepci aerodynamického designu a je schopen dosáhnout dojezdu až 700 kilometrů (WLTP). Po šestileté přestávce se Volkswagen Group of America vrací na výstaviště CES – největší světový veletrh elektroniky – s naprosto unikátním produktem.

„S novým ID.7 rozšiřujeme naši nabídku elektrických modelů v segmentu vyšší třídy. Nový sedan nabídne špičkovou techniku a kvalitu. ID.7 je jedním z deseti nových elektrických modelů, které plánujeme uvést na trh do roku 2026. Náš cíl? Dodávat vhodné produkty pro naše zákazníky v každém jednotlivém segmentu,“ říká Thomas Schäfer, generální ředitel společnosti Volkswagen Passenger Cars.

„S novým ID.7 rozšiřujeme naši nabídku elektrických modelů v segmentu vyšší třídy. Nový sedan nabídne špičkovou techniku a kvalitu.“

Thomas Schäfer, generální ředitel společnosti Volkswagen Passenger Cars

ID.7 nabízí inovace a komfort

Svým nejnovějším modelem založeným na platformě MEB reagoval VW na zpětnou vazbu od zákazníků a zlepšil uživatelský dojem v příslušných oblastech. V ID.7 je standardem řada inovací:

  • nový koncept displeje
  • head-up displej s rozšířenou realitou
  • obrazovka s úhlopříčkou 38 centimetrů (15 palců)
  • nové ovladače klimatizace integrované do informačního a zábavního systému
  • osvětlené dotykové posuvníky

Nový koncept klimatizace s inteligentními výdechy nabízí řadu funkcí. ID.7 například dokáže na základě klíče rozpoznat, kdy se řidič blíží, a začne ochlazovat interiér v horkých letních dnech nebo ohřívat interiér v chladných dnech ještě předtím, než řidič do vozidla vůbec nastoupí. Nově navržené „Smart Air Vents“ regulují proudění vzduchu a dynamicky se pohybují tak, aby co nejrychleji distribuovaly vzduch. Pokud jsou ve voze pasažéři, vzduch může být nasměrován rovnou na tělo nebo nepřímo větrat interiér. Tyto funkce jsou vždy viditelné na novém velkém displeji a lze je aktivovat a uložit individuálně pro každého uživatele. Speciální požadavky mohou být aktivovány pomocí hlasových příkazů. Pokud uživatel řekne „Ahoj Volkswagene, mám studené ruce!“, ID.7 zareaguje spuštěním funkce vyhřívání volantu. Současně začne teplý vzduch směřovat k rukám.

Na cestě ke světové premiéře: první představení nového sedanu VW ID.7 s digitálním maskováním. Zdroj: Volkswagen

Neobvyklé pojetí maskování je interaktivní

Na veletrhu CES v Las Vegas ukáže VW inteligenci ID.7 zcela osobitým způsobem. Maskovaný sedan se vyznačuje digitálním designem s jedinečným lakem, který ID.7 interaktivně rozsvítí. VW nanesl na model 40 vrstev nátěru, z nichž některé jsou vodivé, zatímco jiné mají izolační vlastnosti. Celkem 22 oblastí vozidla lze ovládat samostatně a jsou elektrifikovány pod vrchní vrstvou laku (elektroluminiscence) tak, aby se rozsvěcovaly. Je-li toto vše propojeno s ozvučením, je rytmus vizualizován nasvícením jednotlivých ploch.

QR kódy na kapotě a na obou stranách poskytují rozhraní mezi fyzickým a digitálním světem. Celé maskování také posouvá námět QR kódu dál a skrývá tak obrysy finálního sériového vozidla.

Platforma MEB umožňuje aerodynamický design a velkorysý koncept interiéru

Pokud jde o styl, model ID.7 následuje designový jazyk rodiny plně elektrických modelů ID. K charakteristickým rysům sedanu patří aerodynamická přední část a střecha, které přispívají ke snížení spotřeby energie a ke zvýšení dojezdu. Otvory pro přívod vzduchu umístěné v přední části vozidla cíleně vedou vzduch po stranách modelu směrem dozadu, čímž tvoří vzduchovou clonu, která zklidňuje proudění vzduchu na bocích vozidla. Střecha se svažuje dozadu a přispívá tak k velmi dobrému koeficientu odporu vzduchu. Dojezd modelu ID.7 dosahuje přibližně 700 kilometrů (WLTP).

Na cestě ke světové premiéře: první představení nového sedanu VW ID.7 s digitálním maskováním. Zdroj: Volkswagen

Stejně jako všechny ostatní modely v modelové řadě je ID.7 postaven na platformě MEB koncernu Volkswagen. Výhody modulární platformy s krátkými převisy a dlouhým rozvorem (2,97 metru) poskytují výhody pro interiér. V ID.7 to má za následek charakter luxusního sedanu s obzvlášť prostorným dojmem.

Cíl Volkswagenu pro elektrickou mobilitu: společnost již dodala 500 000 vozů založených na platformě MEB

Volkswagen svým sedanem ID.7 rozšiřuje nabídku své úspěšné plně elektrické rodiny modelů ID. ve vyšší střední třídě velkoobjemového segmentu a posouvá svou kampaň elektrické mobility se strategií ACCELERATE. Společnosti VW se již podařilo dosáhnout prvního milníku: Od předání prvních modelů ID.3 zákazníkům v září 2020 dodal Volkswagen již 500 000 vozů z rodiny modelů ID. po celém světě prostřednictvím svých dceřiných společností – přibližně o rok dříve, než bylo plánováno, a to navzdory přetrvávajícím potížím v dodavatelských řetězcích.

Po modelech ID.3, ID.4, ID.5 a ID.6 (pouze v Číně) a novém ID. Buzz, bude ID.7 šestým modelem rodiny ID. a již druhým globálním vozem Volkswagenu, který je založen na platformě MEB, a to po ID.4. Uvedení elektrického sedanu je plánováno na tři primární trhy v Číně, Evropě a Severní Americe. ID.7 pro evropský trh se bude vyrábět v závodě Volkswagen Emden. Po ID.4 to bude druhý model založený na modulární platformě elektrického pohonu, který bude výraběn v Emdenu.

Udávané hodnoty dojezdu, spotřeby a vyprodukovaných emisích CO₂ závisí zvolené výbavě vozidla.

Zdroj: Volkswagen AG

Dopravní rok 2023: rekordní rozestavěnost silnic a dálnic, rekordní dopravní rozpočet a digitalizace

Ministr dopravy Martin Kupka představil priority resortu pro letošní rok. Aktuálně je ve výstavbě rekordních 241,3 kilometrů dálnic a silnic I. třídy s výhledem otevření převážně v letech 2023 a 2024. Dále zjednodušujeme lidem komunikaci s úřady a přístup k informacím v dopravní oblasti, přibydou i další funkce Portálu dopravy, navrhli jsme zpřehlednění bodového systému a chystáme se na zrušení velkých techničáků od počátku roku 2024.

Ředitelem logistiky společnosti PST CLC Mitsui-Soko se stal Petr Kotora

Novým ředitelem logistiky společnosti PST CLC Mitsui-Soko byl od 1. ledna 2023 jmenován Petr Kotora. Tuto funkci převzal po Jiřím Bradnovi, který se v loňském roce stal obchodním ředitelem a je také místopředsedou představenstva společnosti PST CLC Mitsui-Soko.