Nové intermodální spojení mezi Českou republikou a DCT Gdaňsk

16.09.2022 | Článek dne

Zajímavostí je, že tento servis bude provozován vlakem o délce 750 metrů (namísto obvyklých 650 metrů), což zvýší kapacitu vlaku o 15 %.

Terminál kontejnerové dopravy DCT je jedním z největších železničních zařízení v Evropě. Po rozšíření své železniční vlečky v roce 2021 ze čtyř na sedm tratí, všechny o délce 750 metrů, má terminál v současnosti roční kapacitu 750 000 TEU. Spolupráce se společností METRANS vytvoří pro DCT rozmanité příležitosti k růstu na vnitrozemských trzích střední Evropy a zajistí skvělou a ekonomickou alternativu pro zákazníky DCT. Pro určité průmyslové oblasti v České republice a na Slovensku je DCT nejbližším přístavem, což znamená, že zákazníci, kteří chtějí zasílat z/do Asie nebo Ameriky, mohou využít nižších intermodálních nákladů s využitím nového spojení METRANSU.

METRANS je jedním z lídrů na trhu intermodální dopravy. Spojuje hlavní námořní uzly, jako jsou přístavy v Severním moři a Jadranu, a železniční uzly s vnitrozemskou Evropou. Propojení DCT Gdaňsk s jeho kvalitními službami a rostoucí kapacitou se synergiemi interdmodálních terminálů a vlaků METRANS, výrazně zlepší logistiku v evropském regionu, která je v době trvajíci vysoké poptávky klíčová.

Generální ředitel DCT Gdaňsk, Charles Baker, je velmi potěšen novým partnerstvím mezi DCT a METRANSEM. „Díky tomuto novému železničnímu spojení máme nyní pravidlené přímé spojeni mezi jedním z klíčových českých a slovenských průmyslových regionů a největším kontejnerovým terminálem v Baltském moři. Tato spolupráce rozhodně přinese přidanou hodnotu pro DCT a METRANS, stejně jako pro ekonomiky našich zemí.“

Zdroj: DCT Gdaňsk

Dopravní rok 2023: rekordní rozestavěnost silnic a dálnic, rekordní dopravní rozpočet a digitalizace

Ministr dopravy Martin Kupka představil priority resortu pro letošní rok. Aktuálně je ve výstavbě rekordních 241,3 kilometrů dálnic a silnic I. třídy s výhledem otevření převážně v letech 2023 a 2024. Dále zjednodušujeme lidem komunikaci s úřady a přístup k informacím v dopravní oblasti, přibydou i další funkce Portálu dopravy, navrhli jsme zpřehlednění bodového systému a chystáme se na zrušení velkých techničáků od počátku roku 2024.

Ředitelem logistiky společnosti PST CLC Mitsui-Soko se stal Petr Kotora

Novým ředitelem logistiky společnosti PST CLC Mitsui-Soko byl od 1. ledna 2023 jmenován Petr Kotora. Tuto funkci převzal po Jiřím Bradnovi, který se v loňském roce stal obchodním ředitelem a je také místopředsedou představenstva společnosti PST CLC Mitsui-Soko.