Česká pošta v posledních dnech zaregistrovala podezření na podvodné zneužití služby SIPO ze strany konkrétního příjemce. Doporučujeme proto všem plátcům, kteří pro své měsíční úhrady využívají službu SIPO, aby si před úhradou zkontrolovali platební položky na Platebním dokladu SIPO.
Pokud plátce odmítá uhradit některou z předepsaných položek na Platebním dokladu SIPO, má možnost na kterékoliv pobočce České pošty požádat o vystavení Platebního dokladu SIPO na vybrané platby a platbu bez určité konkrétní položky uhradit. Doklad na vybrané platby lze vyhotovit i plátci, který SIPO hradí bezhotovostně, avšak jen do doby, než bude vyinkasovaná platba z banky Českou poštou zpracována.
Česká pošta nabízí službu SIPO firmám, kterým na základě dodaného seznamu plátců umožňuje inkasovat peníze za poskytnuté služby. Česká pošta není oprávněna zkoumat, za co a na základě jakého důvodu příjemce peníze od plátců požaduje.
Ujišťujeme plátce SIPO, že Česká pošta činí veškeré kroky k vyjasnění situace a spolupracuje s příslušnými orgány činnými v trestním řízení. Vzhledem k tomu, že se podezření nepodařilo 100% prokázat, nemůžeme poskytnout bližší informace o zadavateli podezřelých plateb. V případě, že tento zadavatel neposkytne České poště důkazy, že je oprávněn od plátců SIPO požadovat zmíněné platby, bude s ním okamžitě ukončena smlouva, na základě které je oprávněn inkasovat peníze od plátců přes službu SIPO.
Zdroj: Česká pošta