Společnost Jungheinrich dodala 100 000. lithium-iontový vozík: Efektivita a udržitelnost pro Amazon v Lipsku

09.08.2022 | Článek dne

Dnes jsou lithium-iontové baterie standardním vybavením pro bezemisní elektromobilitu skladu. Vyznačují se zejména svou energetickou efektivitou. V porovnání s dieselovým vozíkem stejné výkonnostní třídy vypouští elektrický vozík s lithium-iontovou baterií po celou dobu své životnosti včetně výroby méně než polovinu emisí CO2. Využitím elektřiny z obnovitelných zdrojů energie lze emise CO₂ snížit až o 90 {d70b310da7093d5218f0a5087aaf328fe25cf4d6b61cd42af54bb03fe7ef9ae7}. Lithium-iontová technologie tak rozhodujícím způsobem přispívá k udržitelnější intralogistice.

Společnost Jungheinrich byla v roce 2011 prvním výrobcem na světě, který uvedl na trh sériově vyráběný vozík s lithium-iontovou baterií. Od té doby se lithium-iontová technologie stala nejrychleji se rozvíjející bateriovou technologií pro vozíky. Přesvědčuje spolehlivě vysokým výkonem, sníženou spotřebou energie, rychlým nabíjením, bezúdržbovostí a dlouhou životností. Společnost Jungheinrich plánuje do roku 2025 dosáhnout 70{d70b310da7093d5218f0a5087aaf328fe25cf4d6b61cd42af54bb03fe7ef9ae7} podílu lithium-iontových vozíků na celkovém počtu prodaných vozíků.

Vozík ETV 216i dodaný do skladu společnosti Amazon v Lipsku je vozíkem řady Jungheinrich POWERLiNE. Díky koncepci integrovaných lithium-iontových baterií stanovila společnost Jungheinrich opět nový průmyslový standard. Vozíky POWERLiNE využívají všechny výhody lithium-iontových baterií, a to jak z hlediska designu, tak i konstrukce. Jsou kratší, bezpečnější a pohodlnější než všechny ostatní vozíky před nimi. Díky tomu také uvolňují to, co je ve skladu nejcennější: prostor. Další zvláštností vozíků POWERLiNE je, že až do okamžiku dodání zákazníkovi jsou zcela neutrální z hlediska emisí CO2. To je zajištěno mimořádně udržitelnou a energeticky účinnou výrobou a dále také certifikovanými opatřeními, kterými jsou kompenzovány emise, jimž se v současnosti při výrobě ještě nelze vyhnout. Za tímto účelem společnost Jungheinrich investuje do projektů v oblasti solární a větrné energie a biomasy.

 

Zdroj: Jungheinrich AG

Dopravní rok 2023: rekordní rozestavěnost silnic a dálnic, rekordní dopravní rozpočet a digitalizace

Ministr dopravy Martin Kupka představil priority resortu pro letošní rok. Aktuálně je ve výstavbě rekordních 241,3 kilometrů dálnic a silnic I. třídy s výhledem otevření převážně v letech 2023 a 2024. Dále zjednodušujeme lidem komunikaci s úřady a přístup k informacím v dopravní oblasti, přibydou i další funkce Portálu dopravy, navrhli jsme zpřehlednění bodového systému a chystáme se na zrušení velkých techničáků od počátku roku 2024.

Ředitelem logistiky společnosti PST CLC Mitsui-Soko se stal Petr Kotora

Novým ředitelem logistiky společnosti PST CLC Mitsui-Soko byl od 1. ledna 2023 jmenován Petr Kotora. Tuto funkci převzal po Jiřím Bradnovi, který se v loňském roce stal obchodním ředitelem a je také místopředsedou představenstva společnosti PST CLC Mitsui-Soko.