Výroba v HARTMANN-RICO: Investice do budoucnosti prostřednictvím automatizace

07.12.2022 | Článek dne

V letošním roce se firmě Körber podařilo úspěšně dokončit projekt tzv. CPT Flow pro společnost HARTMANN – RICO a.s. Ta patří mezi nejvýznamnější výrobce a distributory zdravotnických prostředků a hygienických výrobků v České republice, kde zaměstnává více než 1 600 lidí. Je součástí mezinárodní skupiny HARTMANN se sídlem v německém Heidenheimu. Německou stopu má i společnost Körber, která je předním dodavatelem automatizovaných výrobních a skladových systémů se zastoupením ve více než 60 zemích světa. O odpovědi na otázky týkající se projektu v závodu HARTMANN-RICO ve Veverské Bítýšce jsme požádali Jana Rindta, vedoucího obchodu společnosti Körber Supply Chain Automation GmbH.

Na projektu Körber s týmem HARTMANN-RICO intenzivně pracoval od podzimu 2018. Cílem bylo zefektivnění vnitropodnikové dopravy a v důsledku toho i výroby jednorázových setů pro operační sály. K tomu bylo třeba změnit celý výrobní proces v závodu HARTMANN – RICO ve Veverské Bítýšce. Nový způsob zásobování výrobních linek je plně automatizovaný a umožňuje výrobu operačních setů přímo na míru potřebám konkrétního lékařského zákroku. O dodávku správných komponent ze skladu se stará automatický skladový systém typu miniload, dopravu pak obstarává soustava dopravníků a přesné množství komponent zajišťují operátorky s podporou sofistikovaných počítacích stanic.

Kombinace těchto automatizovaných prvků vede k výraznému zefektivnění činnosti systému a schopnosti měnit složení setů dynamicky, podle aktuální potřeby. Všechny automatizované systémy jsou navrženy tak, aby jejich činnost maximálně zajistila bezpečnost při práci.

O jak velký provoz vlastně jde?

Operační set obsahuje průměrně 16 komponent potřebných k dané operaci. Připravenost a snadná dostupnost může zkrátit jak předoperační přípravu, tak úkon samotný, a to až o desítky minut. Ve Veverské Bítýšce se vyrábí asi 8000 druhů operačních setů a výhledově zákazník počítá s produkcí až 3,5 milionu souprav ročně.

Jak projekt zapadá do širší koncepce rozvoje společnosti HARTMANN-RICO?

Projekt je součástí globálního transformačního programu COMPASS skupiny HARTMANN a jeho realizace patří mezi její strategické priority. Jedním ze strategických pilířů tohoto programu je právě nákladová optimalizace a s ní spojené investice do nových technologií a optimalizace výrobních procesů. To je oblast, kde má Körber co nabídnout. Postupem času jsme se stali jedním z předních světových hráčů, a proto našim klientům můžeme nabídnout spolehlivý a naprosto profesionální servis jak v rámci realizace konkrétního projektu, tak i formou podpory jeho následného provozu.

A co návratnost investice?

Jedná se o doposud největší investici skupiny HARTMANN do výroby v České republice, která dosahuje celkové výše 150 mil. Kč. Ta je plně opodstatněná velikostí produkce v závodě ve Veverské Bítýšce, která díky implementaci změn a dosažením diametrálně odlišné úrovně automatizace výrobního procesu ve srovnání s výchozím stavem dnes umožňuje vyrábět více než 20 tisíc jednorázových operačních setů denně. Návratnost investice je tak naplánována na nižší jednotky let, což osobně považuji za velmi uspokojivý výsledek.

Pavel Fuchs, člen představenstva HARTMANN – RICO

„Nové technologie v rámci CPT Flow umožňují vyrábět menší zakázky stejně efektivně jako ty velké. Snížením průměrné velikosti zakázek přispějeme k lepší struktuře setů na skladě a zrychlení dodávek do nemocnic. Tato úspěšná investice nám umožňuje reagovat velmi pružně na urgentní poptávky našich zákazníků, a tím reflektovat potřeby operačních sálů v celé Evropě.“

MR

Dopravní rok 2023: rekordní rozestavěnost silnic a dálnic, rekordní dopravní rozpočet a digitalizace

Ministr dopravy Martin Kupka představil priority resortu pro letošní rok. Aktuálně je ve výstavbě rekordních 241,3 kilometrů dálnic a silnic I. třídy s výhledem otevření převážně v letech 2023 a 2024. Dále zjednodušujeme lidem komunikaci s úřady a přístup k informacím v dopravní oblasti, přibydou i další funkce Portálu dopravy, navrhli jsme zpřehlednění bodového systému a chystáme se na zrušení velkých techničáků od počátku roku 2024.

Ředitelem logistiky společnosti PST CLC Mitsui-Soko se stal Petr Kotora

Novým ředitelem logistiky společnosti PST CLC Mitsui-Soko byl od 1. ledna 2023 jmenován Petr Kotora. Tuto funkci převzal po Jiřím Bradnovi, který se v loňském roce stal obchodním ředitelem a je také místopředsedou představenstva společnosti PST CLC Mitsui-Soko.