Firma Česko-saské přístavy s.r.o. se účastnila tohoto dotačního programu dvěma svými projekty. První projekt byl na modeizaci infrastruktury veřejného přístavu Lovosice-Prosmyky a druhý na modeizaci infrastruktury veřejného přístavu Děčín-Loubí.
Příprava projektů však byla náročnější než vlastní realizace. Bylo to hlavně čekání na vhodné nastavení dotačního programu. Pokročilejší fáze trvala více než 5 let, ale je pozitivní, že na všech stranách od projekce přes stavební úřady, ministerstvo dopravy až po finální SFDI byla znát snaha pomoci a dotáhnout projekty k úspěšné realizaci.
V přístavu Lovosice – Prosmyky byla vybudována nová vlečková manipulační kolej s obslužnou komunikací a nová přístavní komunikace, která propojila srdce přístavu s částí terminál. Zvýšení dopravní kapacity kolejí vlečky o 50 {148fd986778f74d9800c45b23c416272b13d8db1bbb1b9403265a28fe7c2e05c}, které projekt přinesl, se kladně projevilo již v rámci zkušebního provozu. Došlo zde k výraznému posunu v kvalitě dopravní spolupráce v rámci přetíženého lovosického železničního uzlu, zejména pak při vlakotvorbě na přípravných kolejích ve stanici.
Modeizace infrastruktury v Prosmykách znamená další velmi významný počin, kterým je pokračující revitalizace zdejšího Brownfieldu po bývalém překladišti energetického uhlí. Součástí byla i modeizace a rekonstrukce elektrizační soustavy trafostanice 22kV a vybudování nového veřejného osvětlení areálu. Na straně VN byly vyměněny odpojovače a odpínače VN . Na straně NN pak rozvody včetně rozvaděčů NN. Na osvětlovacích věžích byla doplněna nízkoenergetická svítidla. Je to opět výrazný krok správným směrem od Brownfieldu k modeímu logistickému uzlu.
V přístavu Děčín – Loubí, který je součástí hlavní sítě TEN-T, byly revitalizovány manipulační koleje a komunikace, zmodeizována elektrizační soustava, do trafostanice byla osazena nová trafa a proběhla částečná modeizace venkovního osvětlení. Veřejný přístav Děčín – Loubí má výrazný potenciál, který svou dispozicí může významně přispět k řešení logistických úloh v přeshraničních přepravách.
K tomu, že se celá tato investiční akce podařila zrealizovat, patří také velký dík generálnímu dodavateli, kterým byla firma N+N Konstrukce a stavby Litoměřice, která koleje a komunikace v našem přístavu postavila, navzdory složitému období krizí a cenových turbulencí.
Zdroj: Česko-saské přístavy