„Poslední roky změnily nákupní chování zákazníků a také zrychlily pokrok a procesy v logistickém sektoru. A my v PPL jdeme s dobou. V loňském roce jsme přinesli spoustu digitálních a inovačních novinek, špičkových technologií a rozšířili přepravní síť včetně otevření druhého překladiště. Rozrůstá se i síť našich PPL Parcelshopů a PPL Parcelboxů, díky kterým jsme byli i v právě uplynulé vánoční sezoně schopni odbavit a doručit extrémně vysoké množství zásilek, a přitom nezkracovat úložní dobu výdejních míst,“ říká generální ředitel PPL CZ Petr Horák.
V předvánočním období se zvyšují denní objemy zásilek až o 50 % oproti průměru ve zbytku roku, přesto podle Horáka 25 dep po celé ČR, 2 překladiště, více než 4000 PPL Parcelshopů a PPL Parcelboxů napříč celou ČR, přes 2000 profesionálů z řad řidičů, na 1000 brigádníků a další tisícovka zaměstnanců společnosti bylo schopno splnit vánoční přání a očekávání všech svých zákazníků.
Díky dostatečným kapacitám byla PPL dobře připravena
PPL v sezoně doručuje i několik set tisíc zásilek denně, proto měla v nejvytíženější dny nasazeno až o 60 % více aut. „Největší nápor jsme očekávali klasicky v období těsně před vánočními svátky s predikcí, že pokoříme hranici 500 000 zásilek za den, což znamenalo 10 procentní nárůst od loňské sezony,“ dodává Petr Horák. Aby společnost tyto obrovské objemy zvládla, stejně jako v minulých letech nabrala před Vánoci stovky sezonních řidičů a také manipulačních pracovníků navíc. „Vzhledem k tomu, že v nejsilnějších dnech roku doručíme až dvojnásobek standardních objemů, odpovídá tomu pak i počet aut. V loňském roce se počet aut před Vánoci pohyboval kolem 2 000,“ upřesňuje Petr Horák.
Novinky v loňské sezoně: moderní technologie, rozšiřování sítě výdejních míst a digitalizace
Zásadní událostí loňského podzimu bylo zahájení pilotního provozu nového, v pořadí již druhého, překladiště v Hradci Králové, které je situované u dálnice D11 a doplňuje doposud jediné centrální překladiště u Prahy v Říčanech – Jažlovicích. Dvě nejmodernější automatizované třídicí linky umožňují vysokorychlostní třídění, kdy za 24 hodin dokáží prostřednictvím více než 1 000 třídicích vozíků odbavit až 500 tisíc zásilek a zajistí tak pro zákazníky PPL dostatečné kapacity a rychlejší napojení na přepravní síť PPL s 25 depy napříč celou ČR. Stejně tak umožní zlepšit dosažitelnost a napojení na evropskou síť DHL a další zahraniční trhy. „Předvánoční nápor v doručování pomohlo zvládnout i nově otevřené, strategicky umístěné depo v jihomoravských Hustopečích u Brna a rovněž modernizovaná depa ve Zlíně a Ostravě,“ doplňuje Petr Horák.
V loňském roce společnost také pokračovala v rozšiřování své sítě PPL Parcelshopů a PPL Parcelboxů, které nabízejí spotřebitelům další alternativu při vyzvedávání a posílání zásilek. Kromě doručení řidičem na adresu mají zákazníci PPL aktuálně k dispozici přes 4 000 PPL výdejních míst v České republice.
Podobně digitalizace a inovace dostávají v PPL stále nový směr a jsou další metou do budoucna. Novinkou loňského podzimu byla nová služba odeslání zásilky bez nutnosti tisku etikety, což je ideální například pro posílání balíků zpět e-shopům nebo zásilek mezi občany. Zákazníci PPL teď obdrží pouze QR kód a 6místný SmartPIN, kterým se stačí prokázat u obsluhy PPL Parcelshopu, naskenovat u PPL Parcelboxu nebo ukázat řidiči při vyzvednutí zásilky.
Zdroj: LN