Sériové vysokozdvižné vozíky LINDE nyní disponují ochranou proti výbuchu na nejvyšší úrovni

12.01.2023 | Logistický HYDEPARK

Nejnovější elektrické vysokozdvižné vozíky E řady 1252 od Linde Material Handling nastavují nové standardy s ohledem na ergonomii, výhled, bezpečnost a energetickou účinnost. Činí tak již od svého uvedení na trh, které se uskutečnilo téměř před rokem a půl. Nyní jsou modely Linde E25 až E35 dostupné také ve verzích EX pro nebezpečné prostředí dle EU směrnice ATEX. Řidiči tak mohou těžit z široké škály výhod a benefitů, které tyto sériově vyráběné vozíky nabízejí. Pro nebezpečné prostředí do zóny ATEX 2/22 jsou nyní tyto vozíky již k dispozici, verze pro nebezpečnější zónu 1/21 budou následovat v polovině roku 2023.

Velký úspěch sklidily na německém veletrhu Dangerous Goods/Hazardous Substances v Lipsku nové elektrické vysokozdvižné vozíky Linde E25 až E35 EX pro zónu ATEX 2/22. Díky těmto modelům je nyní možné novou generaci protizátěžových elektrických vozíků Linde používat v nebezpečných prostorech dle směrnice ATEX. „Úzká spolupráce mezi vývojem sériových a speciálních EX vozíků ve společnosti Linde Material Handling opět prokázala svou smysluplnost,“ zdůrazňuje Elke Karnarski, produktový manažer pro vozíky s EX ochranou v Linde Material Handling. Konstrukce podvozku, kabiny a sloupu poskytuje optimální výhled z vozíku na náklad a okolní pracovní prostředí. Přispívá tak ke zvýšení ovladatelnosti i vyšší bezpečnosti provozu. „Řidiči také těží z optimalizovaného pracoviště operátora, které je dimenzováno ještě velkoryseji než u předchozích modelů a nabízí znatelně více místa. Díky úplné integraci EX opatření na ochranu proti požáru nebo výbuchu plánů par a prachů do sériově vyráběných vozíků došlo k zachování všech výhod sériově vyráběných vozíků, a navíc mohou být nyní používány ve všech nebezpečných zónách ATEX,“ dodává produktová managerka Elke Karnarski.

S provozem v nebezpečném prostředí se počítá
Ochranu proti statickému výboji zajišťují antistatické plastové obložení, koberečky a pneumatiky, stejně jako antistatické čalounění sedadel a područek z disipativního materiálu. Poprvé budou přední, zadní a střešní stěrače pro verzi vozíků určených do zóny 1/21 standardně elektricky ovládané. Stejně jako u standardních vozíků mají řidiči EX modelů s ochranou proti výbuchu snadný přístup k důležitým informacím. Rychle tak zjistí, jaký je stav nabití baterie, chybové kódy, nebo termín příštího servisu. To vše se dočtou na 3,5palcovém displeji určeném standardně pro zónu 2/22, nebo na velkorysém 7palcovém TFT barevném displeji, který je k dispozici volitelně pro zónu 2/22 a standardně pro zónu 1/21. Hodnoty související s bezpečností, jako je teplota různých součástí, jsou rovněž monitorovány a výstrahy se zobrazují na samostatném displeji. Kromě toho aplikace EX-monitoring poskytuje řidiči konkrétní doporučení, jako je například sdělení, že je nutné nechat vozík vychladnout po dobu 15 minut v případě jeho přetížení. Aplikace také umožňuje prediktivní údržbu prostřednictvím monitorování kriticky důležitých opotřebitelných dílů a vybízí zákazníka v rané fázi k naplánování servisního zásahu s nižšími náklady.

Pohodlné, ekonomické, bezpečné a agilní
Pracoviště řidiče je do značné míry odizolováno od pohonné jednotky a sloupu. Pro tlumení rázů na přední nápravě jsou použita elastomerová kroužková ložiska. To je zvláště výhodné při přejíždění prahů, vodících kolejnic nebo nerovného terénu, protože to zpříjemňuje jízdu a také chrání obsluhu. Účinné AC elektromotory zajišťují sníženou spotřebu energie. Typickým prvkem ochrany proti výbuchu je například elektronický systém sledování teploty na trakčních elektromotorech, který je propojen s funkcí bezpečnostní výstrahy a vypnutí vozíku. Kromě toho jsou všechny elektronické ovládací prvky, senzory, pojistky a relé centrálně umístěny v tlakově odolném EX krytu, jenž je integrován pro snadný servis do zadní části vozíku. Pro rychlé a pohodlné nabíjení olověného trakčního akumulátoru je k dispozici volitelný přímý přístup v zadní části vozíku.

Další předností nových nevýbušných EX vozíků Linde je velký počet volitelných asistenčních systémů a variant řešení osvětlení. Stejně jako u standardních vozíků si zákazníci mohou vybrat z mnoha variant volitelné výbavy. Různé varianty LED světel, varovných BlueSpotů, LED pásky a VertiLight světla jsou k dispozici jako utěsněné EX komponenty. Totéž platí pro asistenční systémy jako jsou Linde Load-Assist, Safety Pilot, elektronické sledování zapnutí bezpečnostního pásu a Linde Safety Guard. K tomu se přidávají výhody fleetového managementu Linde, systému connect: pro správu vozového parku s kontrolou přístupu a elektronickým sledováním případného poškození vozíku. Jednotka pro přenos dat je instalována již ve standardní výbavě, což umožňuje těmto EX vozíkům odolným proti výbuchu využívat digitální procesy, jako je například on-line aktualizace vozíkového softwaru.

Vždy na bezpečné straně s EX ochranou proti výbuchu od Linde
S novými EX vozíky Linde E25 až E35 EX získají zákazníci kromě individuálních konfigurací vozíků také kvalifikovaný zákaznický servis, nepřetržitou dodávku jak standardních, tak i ATEX náhradních dílů, jakož i příslušné certifikáty ATEX a podrobné návody k obsluze.

Zdroj: Crest Communications

Emons reaguje na poptávku na trhu

Ze stran producentů různých odvětví zaznívá, že klesá poptávka po jejich produktech a otázka zní, co s vytvořenými zásobami, které zabírají místo ve skladech. Dalším faktem je, že se neustále zpožďují zásilky přepravované po moři. Mnohdy tak firmám vzniká problém, kdy vyrobený produkt leží ve skladu kde se dá a čeká se na dodávanou součást pro kompletaci zásilky. Firmy se tak potýkají s paralýzou skladů, ve kterých se fakticky nedá skoro ani hnout. Až kompletní zásilku je totiž možné dopravit k zákazníkovi. V podobných a různých dalších situacích pomáhá logistická společnost Emons, která nabízí krátkodobé i dlouhodobé skladování.

Maersk otevírá specializovaný sklad na baterie pro elektromobily

A.P. Moller - Maersk je integrovaná kontejnerová logistická společnost, která se snaží propojit a zjednodušit dodavatelské řetězce svých zákazníků. Jako globální lídr v oblasti logistických služeb společnost působí ve 130 zemích a zaměstnává více než 100 000 lidí. Otevřením skladu v Teplicích o rozloze 14 000 m2 specializovaného na manipulaci s bateriemi pro elektromobily rozšiřuje společnost A.P. Moller - Maersk (Maersk) svou nabídku jako preferovaný logistický partner pro středoevropský automobilový průmysl a výrobce originálního vybavení (OEM).

PPL CZ byla na Vánoce dobře připravena. K ruce měla nový HUB, na 2000 řidičů a dostatek výdejních míst

Loňská sezona balíkového přepravce PPL začala prakticky již na konci října, kdy společnost spustila provoz nového vysokokapacitního překladiště v Hradci Králové. Pro hektické předvánoční období tak PPL disponovala v rámci své přepravní sítě dostatečnou kapacitou. Úspěšnému zvládnutí zvýšených objemů zásilek pomohla i rozšířená síť PPL Parcelshopů a PPL Parcelboxů, které jsou z pohledu životního prostředí, ale i samotné logistiky ekologičtější variantou oproti doručování jednotlivých zásilek až ke dveřím.