PPL CZ byla na Vánoce dobře připravena. K ruce měla nový HUB, na 2000 řidičů a dostatek výdejních míst

02.01.2023 | Logistický HYDEPARK

Loňská sezona balíkového přepravce PPL začala prakticky již na konci října, kdy společnost spustila provoz nového vysokokapacitního překladiště v Hradci Králové. Pro hektické předvánoční období tak PPL disponovala v rámci své přepravní sítě dostatečnou kapacitou. Úspěšnému zvládnutí zvýšených objemů zásilek pomohla i rozšířená síť PPL Parcelshopů a PPL Parcelboxů, které jsou z pohledu životního prostředí, ale i samotné logistiky ekologičtější variantou oproti doručování jednotlivých zásilek až ke dveřím.

„Poslední roky změnily nákupní chování zákazníků a také zrychlily pokrok a procesy v logistickém sektoru. A my v PPL jdeme s dobou. V loňském roce jsme přinesli spoustu digitálních a inovačních novinek, špičkových technologií a rozšířili přepravní síť včetně otevření druhého překladiště. Rozrůstá se i síť našich PPL Parcelshopů a PPL Parcelboxů, díky kterým jsme byli i v právě uplynulé vánoční sezoně schopni odbavit a doručit extrémně vysoké množství zásilek, a přitom nezkracovat úložní dobu výdejních míst,“ říká generální ředitel PPL CZ Petr Horák.

V předvánočním období se zvyšují denní objemy zásilek až o 50 % oproti průměru ve zbytku roku, přesto podle Horáka 25 dep po celé ČR, 2 překladiště, více než 4000 PPL Parcelshopů a PPL Parcelboxů napříč celou ČR, přes 2000 profesionálů z řad řidičů, na 1000 brigádníků a další tisícovka zaměstnanců společnosti bylo schopno splnit vánoční přání a očekávání všech svých zákazníků.

Díky dostatečným kapacitám byla PPL dobře připravena

PPL v sezoně doručuje i několik set tisíc zásilek denně, proto měla v nejvytíženější dny nasazeno až o 60 % více aut. „Největší nápor jsme očekávali klasicky v období těsně před vánočními svátky s predikcí, že pokoříme hranici 500 000 zásilek za den, což znamenalo 10 procentní nárůst od loňské sezony,“ dodává Petr Horák. Aby společnost tyto obrovské objemy zvládla, stejně jako v minulých letech nabrala před Vánoci stovky sezonních řidičů a také manipulačních pracovníků navíc. „Vzhledem k tomu, že v nejsilnějších dnech roku doručíme až dvojnásobek standardních objemů, odpovídá tomu pak i počet aut. V loňském roce se počet aut před Vánoci pohyboval kolem 2 000,“ upřesňuje Petr Horák.

Novinky v loňské sezoně: moderní technologie, rozšiřování sítě výdejních míst a digitalizace

Zásadní událostí loňského podzimu bylo zahájení pilotního provozu nového, v pořadí již druhého, překladiště v Hradci Králové, které je situované u dálnice D11 a doplňuje doposud jediné centrální překladiště u Prahy v Říčanech – Jažlovicích. Dvě nejmodernější automatizované třídicí linky umožňují vysokorychlostní třídění, kdy za 24 hodin dokáží prostřednictvím více než 1 000 třídicích vozíků odbavit až 500 tisíc zásilek a zajistí tak pro zákazníky PPL dostatečné kapacity a rychlejší napojení na přepravní síť PPL s 25 depy napříč celou ČR. Stejně tak umožní zlepšit dosažitelnost a napojení na evropskou síť DHL a další zahraniční trhy. „Předvánoční nápor v doručování pomohlo zvládnout i nově otevřené, strategicky umístěné depo v jihomoravských Hustopečích u Brna a rovněž modernizovaná depa ve Zlíně a Ostravě,“ doplňuje Petr Horák.

V loňském roce společnost také pokračovala v rozšiřování své sítě PPL Parcelshopů a PPL Parcelboxů, které nabízejí spotřebitelům další alternativu při vyzvedávání a posílání zásilek. Kromě doručení řidičem na adresu mají zákazníci PPL aktuálně k dispozici přes 4 000 PPL výdejních míst v České republice.

Podobně digitalizace a inovace dostávají v PPL stále nový směr a jsou další metou do budoucna. Novinkou loňského podzimu byla nová služba odeslání zásilky bez nutnosti tisku etikety, což je ideální například pro posílání balíků zpět e-shopům nebo zásilek mezi občany. Zákazníci PPL teď obdrží pouze QR kód a 6místný SmartPIN, kterým se stačí prokázat u obsluhy PPL Parcelshopu, naskenovat u PPL Parcelboxu nebo ukázat řidiči při vyzvednutí zásilky.

Zdroj: LN

Sériové vysokozdvižné vozíky LINDE nyní disponují ochranou proti výbuchu na nejvyšší úrovni

Nejnovější elektrické vysokozdvižné vozíky E řady 1252 od Linde Material Handling nastavují nové standardy s ohledem na ergonomii, výhled, bezpečnost a energetickou účinnost. Činí tak již od svého uvedení na trh, které se uskutečnilo téměř před rokem a půl. Nyní jsou modely Linde E25 až E35 dostupné také ve verzích EX pro nebezpečné prostředí dle EU směrnice ATEX. Řidiči tak mohou těžit z široké škály výhod a benefitů, které tyto sériově vyráběné vozíky nabízejí. Pro nebezpečné prostředí do zóny ATEX 2/22 jsou nyní tyto vozíky již k dispozici, verze pro nebezpečnější zónu 1/21 budou následovat v polovině roku 2023.

Emons reaguje na poptávku na trhu

Ze stran producentů různých odvětví zaznívá, že klesá poptávka po jejich produktech a otázka zní, co s vytvořenými zásobami, které zabírají místo ve skladech. Dalším faktem je, že se neustále zpožďují zásilky přepravované po moři. Mnohdy tak firmám vzniká problém, kdy vyrobený produkt leží ve skladu kde se dá a čeká se na dodávanou součást pro kompletaci zásilky. Firmy se tak potýkají s paralýzou skladů, ve kterých se fakticky nedá skoro ani hnout. Až kompletní zásilku je totiž možné dopravit k zákazníkovi. V podobných a různých dalších situacích pomáhá logistická společnost Emons, která nabízí krátkodobé i dlouhodobé skladování.

Maersk otevírá specializovaný sklad na baterie pro elektromobily

A.P. Moller - Maersk je integrovaná kontejnerová logistická společnost, která se snaží propojit a zjednodušit dodavatelské řetězce svých zákazníků. Jako globální lídr v oblasti logistických služeb společnost působí ve 130 zemích a zaměstnává více než 100 000 lidí. Otevřením skladu v Teplicích o rozloze 14 000 m2 specializovaného na manipulaci s bateriemi pro elektromobily rozšiřuje společnost A.P. Moller - Maersk (Maersk) svou nabídku jako preferovaný logistický partner pro středoevropský automobilový průmysl a výrobce originálního vybavení (OEM).