VCHD Cargo: ADR přepravy na 110 pravidelných linkových spojích

08.12.2022 | Logistický HYDEPARK

VCHD Cargo realizuje takové celovozové přepravy pro zboží tříd 2–6 a 8–9 dle klasifikace dohody ADR. Všichni řidiči společnosti musejí absolvovat zákonem dané školení pro přepravu a manipulaci s nebezpečným nákladem, a protože si je společnost vědoma všech rizik, která s sebou přeprava nebezpečného zboží přináší, organizuje i svoje inteí školení. „Naši řidiči absolvují povinná školení i naše vlastní kurzy bezpečné jízdy,“ uvádí Ing. Petr Kozel, CEO a předseda představenstva VCHD Cargo a.s., a dodává: „Zaměřujeme se v nich zejména na prevenci nehod.“ Společnost zaměstnává na 280 řidičů, všechny s průkazem pro ADR přepravy a povinností si své zkoušky v řádném termínu obnovovat.

„Řidič, ačkoliv se to může zdát přehnané, skutečně je významným článkem přepravního řetězce,“ vysvětluje Petr Kozel a doplňuje: „ Je právně zodpovědný za údaje uvedené v CMR listu, i když ho vystavuje odesílatel. Musí být tedy dopodrobna a aktuálně informován o všech náležitostech, které má správně vyplněný přepravní dokument mít, a ctít nastavenou trasu podle toho, zda se jedná o podlimitní či nadlimitní ADR přepravu (s ohledem na ochranu vodních zdrojů, průjezd tunely a podobně).“ VCHD Cargo také potvrzuje, že dokumenty a zvolené trasy bývají u přeprav nebezpečného zboží nejčastějším předmětem silničních kontrol, stejně jako povinná výbava vozidla určeného pro ADR přepravy, kterou je řidič povinen před každou jízdou zkontrolovat.

Společnost VCHD Cargo přepravuje v ADR režimu nejčastěji lepidla, barvy, laky, spreje a podobně. Kolem šedesáti procent jejích přeprav jezdí do destinací v Německu a ve Španělsku, frekventované je i spojení do zemí Beneluxu. Z toho tvoří ADR přepravy až 80 procent přepravních objemů. „Bezpečnost zásilek v režimu ADR stojí na správné nakládce a zabezpečení zboží v ložném prostoru, kompatibilitě zboží v jednom vozidle, odboé profesní přípravě řidiče a v neposlední řadě také na technické způsobilosti vozidla. Na to všechno u nás klademe velký důraz,“ uvádí Petr Kozel s tím, že všechna vozidla jsou kontrolována a servisována každé tři měsíce a servisní prohlídky, termíny pro obnovení ADR vybavení ve vozidlech, ale i platnost a termíny pro obnovu ADR školení u jednotlivých zaměstnanců hlídá sofistikovaný IT systém.

Na pobočkách společnosti působí bezpečnostní poradce pro přepravy nebezpečných věcí a školením o specifikách přeprav pro ADR zboží prochází i další zaměstnanci VCHD Cargo, zejména potom dispečink. Ten je ve VCHD Cargo k dispozici 24 hodin denně 6 dní v týdnu a slouží také jako poradenské středisko pro nestandardní situace. Vzdělávání v oblasti přeprav nebezpečného zboží tak jde ve VCHD Cargo napříč klíčovými pracovními pozicemi.

Společnost VCHD Cargo disponuje vlastním vozových parkem čítajícím 240 vozidel. Od roku 2019, kdy společnost založila v Německu VCHD Cargo GmbH, působí i na tamním největším logistickém trhu v Evropě. Svoji pozici zde posílila v loňském roce akvizicí německé přepravní společnosti Völker Logistik, která rovněž poskytuje přepravy v ADR režimu.

Zdroj: VCHD Cargo

Sériové vysokozdvižné vozíky LINDE nyní disponují ochranou proti výbuchu na nejvyšší úrovni

Nejnovější elektrické vysokozdvižné vozíky E řady 1252 od Linde Material Handling nastavují nové standardy s ohledem na ergonomii, výhled, bezpečnost a energetickou účinnost. Činí tak již od svého uvedení na trh, které se uskutečnilo téměř před rokem a půl. Nyní jsou modely Linde E25 až E35 dostupné také ve verzích EX pro nebezpečné prostředí dle EU směrnice ATEX. Řidiči tak mohou těžit z široké škály výhod a benefitů, které tyto sériově vyráběné vozíky nabízejí. Pro nebezpečné prostředí do zóny ATEX 2/22 jsou nyní tyto vozíky již k dispozici, verze pro nebezpečnější zónu 1/21 budou následovat v polovině roku 2023.

Emons reaguje na poptávku na trhu

Ze stran producentů různých odvětví zaznívá, že klesá poptávka po jejich produktech a otázka zní, co s vytvořenými zásobami, které zabírají místo ve skladech. Dalším faktem je, že se neustále zpožďují zásilky přepravované po moři. Mnohdy tak firmám vzniká problém, kdy vyrobený produkt leží ve skladu kde se dá a čeká se na dodávanou součást pro kompletaci zásilky. Firmy se tak potýkají s paralýzou skladů, ve kterých se fakticky nedá skoro ani hnout. Až kompletní zásilku je totiž možné dopravit k zákazníkovi. V podobných a různých dalších situacích pomáhá logistická společnost Emons, která nabízí krátkodobé i dlouhodobé skladování.

Maersk otevírá specializovaný sklad na baterie pro elektromobily

A.P. Moller - Maersk je integrovaná kontejnerová logistická společnost, která se snaží propojit a zjednodušit dodavatelské řetězce svých zákazníků. Jako globální lídr v oblasti logistických služeb společnost působí ve 130 zemích a zaměstnává více než 100 000 lidí. Otevřením skladu v Teplicích o rozloze 14 000 m2 specializovaného na manipulaci s bateriemi pro elektromobily rozšiřuje společnost A.P. Moller - Maersk (Maersk) svou nabídku jako preferovaný logistický partner pro středoevropský automobilový průmysl a výrobce originálního vybavení (OEM).